گروهک کومله خلع سلاح و منهدم شد
نوشته شده توسط : بسیجی
گروهک کومله که سه دهه است در اقلیم کردستان حضور دارد، این منطقه را به پناهگاه تروریستی خود تبدیل کرده و بارها و بارها، از این منطقه، به مردم کردستان ایران حمله کرده و چندین اقدام تروریستی را نیز انجام داده اند.

 طبق خبری که شب گذشته از شمال کردستان عراق دریافت شد، گروهک تروریستی و جنایتکار کومله، پس از سه دهه فعالیت تروریستی در شمال عراق، بالاخره از سوی مامورین حکومت اقلیم کردستان عراق موسوم به "آسایش گشتی"، خلع سلاح شدند و به زباله دان تاریخ پیوستند.
                                            
غروب پنچشنبه بیست و چهارم شهریورماه، تمامی پیشمرگان، کادرها، اعضای کمیته مرکزی و سرکرده گروهک موسوم به "کومله زحمتکشان کردستان"، از سوی مامورین حکومت اقلیم کردستان عراق به طور کامل خلع سلاح شدند.

طبق خبر رسیده از شمال عراق، بعد از کش و قوس های فراوان، جنگ های داخلی این گروهک با یکدیگر و همچنین عدم پایبندی به توافق نامه این گروهک با حکومت اقلیم کردستان در خصوص اینکه این گروهک حق ندارند تیم های تروریستی را روانه ایران کند، نیروهای موسوم به "آسایش حکومت اقلیم کردستان" در سلیمانیه عراق دفاتر، مقرات، پایگاهها و اردوگاه مرکزی و اصلی گروهک کومله "بانه گه وره" را به کنترل خود در آورده و به منظور جلوگیری از اقدامات تلافی جویانه این گروهک و همچنین مقاومت آنها، تمامی سلاح های سبک و سنگین این گروهک را ضبط و توقیف کرده اند.
 
سایتهای خبری و پایگاههای خبری و رسمی اقلیم کردستان عراق، "روژهه لات تایمز"، "روژنامه"، "بیان" و... به طور ویژه و با عنوان خبر فوری، خلع سلاح گروهک کومله را به طور گسترده تحت پوشش خبری خود قرار دادند.

همچنین در همین ارتباط، یکی از اعضای این گروهک تروریستی (رفیق حسین پناهی) در گفتگویی، در جمع رسانه های اقلیم کردستان، ضمن تایید این خبر اعلام کرده: «بیش از 200 تن از نیروهای ویژه و ضد تروریستی حکومت اقلیم کردستان، ضمن خلع سلاح تمامی اعضا، پیشمرگان، کادرها و سرکرده کومله تروریست، اردوگاه آنها را به محاصره کامل خود در آورده و کنترل آن را به دست گرفته اند.»

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا حکومت اقلیم بدون اطلاع قبلی آنها را خلع سلاح کرده است در کمال وقاحت می گوید: «حکومت اقلیم حق مداخله در امور داخلی کومله را ندارد! ما هر کاری دلمان بخواهد می کنیم! نیروهای آسایش کردستان، در شرایط کنونی باید به وظایف اصلی خود، که همانا حفاظت از شرایط حال حاضر کردستان در مقابل حملات ایران است مشغول باشند! نه اینکه به کومله کار داشته باشند، آنها وظایف مهمتری دارند!»

گروهک کومله، یک تیم دیگر تروریستی را نیز، شنبه گذشته برای اقدامات تروریستی، روانه ایران کرده بود که خوشبختانه این بار نیز ناکام ماندند و با همت و عزم راسخ نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، این تیم نیز همانند تیم های گذشته این گروهک، منهدم شد.

گروهک کومله که سه دهه است در اقلیم کردستان حضور دارد، این منطقه را به پناهگاه تروریستی خود تبدیل کرده و بارها و بارها، از این منطقه، به مردم کردستان ایران حمله کرده و چندین اقدام تروریستی را نیز انجام داده اند.
 
این گروهک در دهه شصت به خاطر جنایاتی که مرتکب شده بودند و همچنین از ترس مردم کردستان ایران از منطقه متواری شده و به کردستان عراق پناه بردند و این منطقه را نیز ناامن کرده اند.
 
حضور آنها در کردستان عراق و همچنین تصرف اراضی مردم به دست کومله بارها و بارها با اعتراضات گسترده مردمی، در اقلیم کردستان مواجه شده و چندی پیش نیز مردم کردستان عراق، اردوگاههای این گروهک را به محاصره خود در آورده و خواهان اخراج تروریستهای کومله از کشور خود شده بودند.

این گروهک با تحریک "عبدالله مهتدی" در جناح رقیب حتی در ماههای اخیر درگیر بحران شدید داخلی بوده و هفته گذشته به سوی یکدیگر تیراندازی کرده و باعث ناامنی منطقه و سلب آسایش مردم کردستان عراق شده بودند. آنها گاه و بی گاه، شب و نیمه شب با تیراندازی های خود به سوی یکدیگر باعث وحشت مردم شده بودند.

تا اینکه دیشب بالاخره حکومت اقلیم وارد عمل شد و با حکم مقامات حکومتی نیروهای بسیار زیادی، روانه محل استقرار گروهک موسوم به کومله زحمتکشان کردستان شدند و هر دو جناح معترض و درگیر خلع سلاح شده و این نیروها، ضمن محاصره اردوگاههای این گروهک تروریستی، کنترل آن را نیز به دست گرفته اند.

نیروهای امنیتی تمامی سلاح های سبک و سنگین گروهک کومله را از اردوگاه خارج کرده و با خود بردند. همچنین حکومت اقلیم پس از خلع سلاح آنها به بهانه محافظت از اعضای این گروهک بی سلاح، بیش از 200 مامور را در اردوگاهشان مستقر کرده اند.

بدین ترتیب به سه دهه فعالیت تروریستی گروهک کومله پایان داده شد و اینگونه در اوج خواری و ذلت با دعای مردم کردستان ایران، به زباله دان تاریخ سپرده شدند.

طبق آخرین اخبار رسیده هیئتی از اعضای ارشد اتحادیه میهنی کردستان عراق به منظور مذاکره و گفتگو با سرکردگان گروهک کومله در خصوص تصمیم گیری برای آینده این گروهک، شنبه وارد اردوگاه خواهند شد.

خبرهای رسیده از سلیمانیه و حلبچه حاکی از آن است که در پی خلع سلاح گروهک کومله تعداد کثیری از مردم به خیابانها ریخته و با پخش نقل و شیرینی بین رهگذران و مامورین حکومتی، خلع سلاح و احیانا اخراج آنها از کردستان عراق را جشن گرفتند.
 
منبع: بولتن نیوز



:: موضوعات مرتبط: مطالب , سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: گروهک کومله , کموله ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهريور 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ali در تاریخ : 1390/6/26/6 - - گفته است :
از شما درخواست همکاری می شود لطفا ادرس من را لینک کنید
ali-zareshahi.loxblog.com


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: